Одне з ключових питань, який постійно задають собі підприємці: «Скільки моя компанія повинна витрачати на маркетинг і рекламу?» На жаль, замість пошуку обгрунтованої відповіді на це питання, багато хто просто ігнорують його в надії, що проблема вирішитися сама собою.

Деякі компанії вважають, що головне – це хороший якісний продукт, а клієнти прийдуть самі. Це і є велика помилка. Маркетинг потрібен. Питання тільки в тому, де взяти фінансові ресурси, щоб його фінансувати, і в якому розмірі?

Хоча точної відповіді на нього не існує, існують загальні принципи, які дозволять вивести оптимальну формулу, грунтуючись на специфіку бізнесу кожної компанії.

Перший крок – визначте, яка реклама, і які маркетингові заходи в найбільшій мірі сприяють залученню клієнтів у вашій галузі. Дослідіть поведінку споживачів в галузевих звітах. Що мотивує їх до покупки? Де вони беруть інформацію? Яким джерелам довіряють? Великі компанії часто публікують фінансову звітність, яка також містить інформацію про витрати на маркетинг. Шляхом нескладних обчислень ви зможете визначити, який відсоток складають витрати на маркетинг від загального доходу.

Якщо вам не вдається знайти аналітичну інформацію по вашій галузі, споконвічно витрати на маркетинг ви можете планувати на рівні 5% від загального доходу. Далі ви зможете коректувати цей показник в бік збільшення або зменшення на підставі того, наскільки великим є ваш ринок, як швидко ви хочете рости, які дії роблять ваші конкуренти і які інші фактори можуть вплинути на ваш ринок.

Таким чином, якщо ваша маржа вище, ніж у конкурентів, то ви повинні витрачати більше коштів на рекламу. Чудовим прикладом в даному випадку є американський рітейл. Так, компанія Wal-Mart, яка відома своїми низькими цінами, витрачає на рекламу всього 0,4% від свого доходу, тоді як Target, націнка якого істотно вище, витрачає на рекламу близько 2%. Слід також розуміти, що маркетинг не обмежується рекламою. Хоча чіткого визначення маркетингу не існує, під ним, як правило, розуміють усі активності, спрямовані на просування товару від продавця до споживача і діапазон статей витрат може бути досить широкий, включаючи PR, брендинг, креатив та багато іншого.

Джерело: bizcentr.com